Antonak, R. F. (1981). Prediction of Attitudes toward Disabled Persons. A Multivariate Analysis. The Journal of General Psychology, 104 (1), 119-123.
Antonak, R. F. & Harth, R. (1994). Psychometric Analysis and Revision of the Mental Retardation Attitude Inventory. Mental Retardation, 32 (4), 272-280.
Baglieri, S. & Shapiro, A. (2012). Disability Studies and the Inclusive Classroom. New York, NY: Routledge.
Findler, L., Vilchinsky, N., & Werner, Shirli (2007). The Multidimensional Attitudes Scale toward Persons with Disabilities (MAS). Construction and Validation. Rehabilitation Counseling Bulletin, 50, 166-176.
Forlin, C., Earle, C., Loreman, T., & Sharma, U (2001). The Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education Revised (SACIE-R) Scale for Measuring Pre-Service Teachers´ Perceptions about Inclusion. Exceptionality Education International, 21 (3), 50-65.
Gebhardt, M., Schwab, S., Reicher, H., Ellmeier, B., Gmeiner, S., Rossmann, P. et al. (2011). Einstellungen von LehrerInnen zur schulischen Integration von Kindern mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in Österreich. Empirische Sonderpädagogik (4), 275-290.
Gething, L. & Wheeler, B. (1992). The Interaction with Disabled Persons Scale. A New Australian Instrument to Measure Attitudes towards People with Disabilities. Australian Journal of Psychology, 44 (2), 75-82.
Kreuz, A. (2002). Einstellungen gegenüber Menschen mit einer geistigen Behinderung. Analyse und Weiterentwicklung von Einstellungsinstrumenten. Dissertation, Universität Wien.
Kunz, A., Luder, R. & Moretti, M. (2010). Die Messung von Einstellungen zur Integration (EZI). Empirische Sonderpädagogik (3), 83-94.
Paulus, C. (2013). Einstellungen zu Inklusion. Die deutsche Fassung des MTAI. Wiesbaden: Universität des Saarlandes.
Powell, D. L. & Powell, R. G. (2016). Classroom Communication and Diversity. Enhancing Instructional Practice. New York, NY.
Schnell, I. (Ed.) (2015). Herausforderung Inklusion. Theoriebildung und Praxis. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
Schwab, S. & Seifert, S. (2015). Einstellungen von Lehramtsstudierenden und Pädagogikstudierenden zur schulischen Inklusion – Ergebnisse einer quantitativen Untersuchung. Zeitschrift für Bildungsforschung, 5 (1), 73-87.
Seifert, K. H. & Stangl, W. (1981). Einstellungen zu Körperbehinderten und ihrer beruflich-sozialen Integration. Bern: Huber.
Sibley, C. G. & Barlow, F. K. (Eds.) (2017). The Cambridge Handbook of the Psychology of Prejudice. Cambridge: Cambridge University Press.
Stoiber, K. C., Gettinger, M. & Goetz, D. (1998). Exploring Factors Influencing Parents' and Early Childhood Practitioners' Beliefs about Inclusion. Early Childhood Research Quarterly, 13 (1), 107-124.
Wood, W. (2000) Attitude Change: Persuasion and Social Influence. Annual Review Psychology, 51, 539-570.
Yuker, H. E., Block, J. R., & Younng, J. H. (1966). The Measurement of Attitudes toward Disabled Persons. Albertson, NY: Human Resources Center.